28 Ekim 2013 Pazartesi

Uykuya Takık Olunca

Uykuya takık olunca röportaj konumuzda uyku tabiki :)Uyku konusunda merak ettiklerimi/mizi ben sordum Kundak'ın kurucusu 0-4 yaş Uyku Danışmanı Pınar Sibirsky yanıtladı. Umarım uykusuz annelere bir umut olur.Buyrun efendim röportajımız...
  • Biraz kendinizden bahseder misiz? Pınar Sibirsky kimdir?
1981 doğumluyum, İzmir’liyim. Ege Üniversitesi İktisat fakültesinden mezun olduktan sonra İstanbul’a gelerek Özel Refresh Polikliniği’nde koordinatör olarak çalışmaya başladım. Bu sırada eşim Stefan ile tanıştım, 2007 yılında evlendik, aynı yıl köpeğimiz Chico ve 2011’de de kızımız Maya ailemize katıldı. 

  • Bize Kundak'tan bahseder misiniz? Kimlere danışmanlık veriyorsunuz? 


Kızımın doğumundan sonra uykunun bebekler için önemini ve destek almak anlamında Türkiye’de çok büyük eksikler olduğunu fark ettim. Bu konuda eğitim alıp uzmanlaşmaya karar verdim. Eğitimimi tamamladıktan sonra 2011 yılının sonunda Kundak’ı kurdum. Şuanda hem ailelere bireysel danışmanlıklar veriyorum, hem de şirketlerde ve farklı birçok mekanda uyku eğitim seminerleri veriyorum. Elimden geldiğince bu konudaki  bilinici arttırmaya çalışıyorum çünkü uyku sorunlarının birçoğunun aslında çözülebilir olduğunu bilerek bebeklerin ve ailelerin hala bu kadar uykusuz kalması gerçekten çok üzüyor beni.

  • Bebekler uyku eğitimine neden ihtiyaç duyarlar?
Bebeklerin zihni her konuda bembeyaz bir sayfa, biz ebeveynler dolduruyoruz bu sayfaları. Onlara her konuda doğru alışkanlıklar edindirmeye çalışıyoruz. Bağımlı değil, kendi kendine temel ihtiyaçlarını giderebilen bireyler olmalarını hedefliyoruz. Uyku da hayatın en temel ihtiyaçlarından biri. Neden bu kadar önemli bir ihtiyaçta bizlere bağımlı olsunlar, neden uykuları geldiğinde uyumayı öğrenip, gece uyandıklarında da kimseye muhtaç olmadan uykuya dönemesinler? İşte bu nedenle bebeklerin uyku eğitimine ihtiyaçları olduğunu düşünüyorum.
  •  Sağlıklı bir uyku için ortam nasıl olmalı? 

Oda sıcaklığı 20-22 derece arasında olmalı. Aşırı uyarıcı olmayan, soft renkte duvarlar uykuyu olumlu etkiler. En az 2 yaşına kadar çocukların yatağında yastık ve yorgan kullanılmamasını, bunun yerine uyku tulumu tercih edilmesini öneriyorum. Her tarafı kumaş korumalarla kaplı yataklar yerine bir tarafı açık (kumaş korumalıksız), hava alabilen ve bebeğinizin yattığı yerden oda kapısını görebileceği yataklar öneriyorum.

  • Bebeğin odasını ne zaman ayırmalıyız? 

3 aylıkken ayırmak idealdir. Veya doğduğu andan itibaren O kendi odasında, siz 3 ay boyunca onun yanında da yatabilirsiniz, koşullar nasıl el veriyorsa…

  • Bir bebek kaç aylık olduktan sonra deliksiz gece uykusu uyur? 

 4 aydan sonra birçok bebek gece bir tane beslenme (ben uyku öğünü tercih ediyorum) ile 10-12 saat arasında kesintisiz uyuyabilir. Gece 23 gibi yaptığımız bu uyku öğününü de genelde 9. Ayda kaldırırız ve hiç beslenmesiz 10-12 saatlik gece uykularını elde ederiz.

  • Bebeklerde gece beslenmesi nasıl kesilir? 

Doktorunuz da artık bebeğinizin gece beslenmesine ihtiyacı olmadığını düşünüyorsa, beslenme için uyandığında bebeğinizin yanına giderek O’nu beslemeden uykuya döndürmeniz gerekir, tabii ki başka hatalı alışkanlıklar kazandırmadan,mümkünse yatağında uykuya dalmasını sağlayarak. Birkaç gece bu uyanmalarda beslenmeden uykuya dönen bebek, çok büyük ihtimalle arık o saatte uyanmayacaktır.
  • Uyku eğitimi için en uygun zaman ne zamandır?

Eğer bir bebek doğduğundan itibaren yatakta uyumaya alıştırılırsa ileride çok rahat bir uyku düzeni olabilir. Bu nedenle ilk 2 ay doğru alışkanlıklar kazandırmak için çok kıymetli. Bu dönemi kaçırdıysak, 5.-6. Aylardan sonra uyku eğitimine başlamak daha doğru olur. En zor dönem ise, bebek yatağından çocuk yatağına geçildiği dönemdir. Serbest yatan bir miniği yatakta tutmaya çalışmak bazen gerçekten zor olabiliyor.

  • Uyku arkadaşı nedir? Bebek uyku arkadaşına ne zaman ve nasıl alıştırılır? 
Uyku arkadaşı bebeğinizin sarılıp uyuyabileceği bir nesnedir. Bu minik yumuşak bir oyuncak da olabilir, annesinin bir t-shirtu de… bebeğin kendisini yatakta yalnız hissetmemesini, gerekirse sarılıp koklamasını,  rahatlamasını sağlar ve bebek onu istediği zaman alıp bırakabileceği için de emzikten farklı olarak elinden düştüğünde gece uyanmalarına neden olmaz. 4. Aydan sonra kundağın çıkmasıyla uyku arkadaşını edindirebilirsiniz.

Röportaj henüz bitmedi...

İkinci bölüm için tık tık...

Hiç yorum yok: