27 Haziran 2013 Perşembe

Derdimiz ve dersimiz UYKU 1

Can Can'ı ilk bir ay uyandırmak öyle zordu ki alt değiştirmek, soymak, ayakları mıncırmak hiç bir şey kar etmiyordu. Kuzucuk emiyor, uyuyordu. Sanki hep böyle gidecek gibiydi. O zamanlar iki saatte bir uyandırmak  öyle zor geliyordu ki bir taraftan da kıyamıyordum. Bu uykuyu hem bebişin fazla uyku ihtiyacına hem de uzayan sarılığa borçluyduk. Günler geçtikçe borçlarımızın tamamını ödedik hatta alacaklı bile sayılabiliriz. İşte ne olduysa bu borçları ödediğimiz dönemde oldu.  Gündüz uykularını uyumamaya karar veren CanCan'ın kucakta hafif sallayarak uyuduğunu keşfettik. Eee 0 - 3 ay arası bebeğin uyuması için her yol mübah ya başladık ufak ufak sallamaya.  Sallayarak uyumak Cancan'dan önce bende alışkanlık yaptı. Oğluşu kucağa aldım mı titreşimi açılmış cep telefonu gibi kıpraşmaya başladım. Onun keyfi yerinde ben durumdan bir haber kıpraşa kıpraşa bugüne kadar geldik. Geldik geldik ama siz bir de bana sorun. Bizim kıpraşmalar bir süre sonra sallamaya döndü ve Cancan özellikle gündüz uykularını sallanmadan uyuyamaz oldu. Ya kucakta sallanacak ya bebek arabasında. Allahtan gece  sallamaya ihtiyaç duymuyor memede uyuyor derken -ki memede uyutmayı da tavsiye etmiyor uzmanlar ama olsun.- Yaz geldi sıcaklar bastırdı. Artık Cancan kucak kucağa olmayı pek sevmiyor hele ki meme emecek yada uyuyacaksa. 2 -3 haftadır benim değimimle zıpzıpın yani ana kucağının tepesindeyiz. Ya yatakta yan yana yatarak emiyor ya da ana kucağında oturuyor paşam ben 8 çizerek memeyi ağzına sokuyorum. Bu arada gece emerek uyumayı da bıraktı. Zıpzıp hayat kurtarıcımız oldu. Gece gündüz neredeyse bütün uykulara onun üzerinde dalıyor. Sanmayın ki otururken öyle kendiliğinden uyuyor. Ben sallıyorum, ninni söylüyorum, şşiiişşşliyorum ancak öyle... Ama bu durumdan artık vazgeçme vaktimiz geldi. Hem derdimiz hem dersimiz uyku... Bin tane blog, bir o kadar uzman yazısı ve site okuduktan, uyku eğitimi için oldukça yüksek bir bütçe aldıktan sonra idefixten Kim West'in İyi Geceler, Tatlı Rüyalar El kitabını sipariş ettim.(Merak edenler tıkalsın ilk 10 sayfa okunabiliyor) Şimdi gözüm kapıda kargocuyu bekliyorum. Kitabı hatmedip doğru uyku alışkanlıkları kazandıracağım inşallah oğluşa.

Uyku ile ilgili söyleyecek daha çok sözüm var ama Cancan izin verirse yarın yazacağım artık.

NOT: Kuzenim zıpzıpı anneme bıraktığını mutlaka almamı söylediğinde üfff gerek yok demiştim. Sonra annem kızım getireyim bak Ece çok rahat etmişti dedi. Aman anneeeee bebek arabası var park yatak var. Park yatakta titreşim de var ne gere var demiştim. Çok pişmanım zıpzıpı icat edenden, alandan, saklayandan, getirenden, akıl edenden allah razı olsun.Annem hala vermemek lazımdı o zıpzıpı sana diyor :)

Hiç yorum yok: