12 Ocak 2013 Cumartesi

Göbiş ile bebiş her türlü hareketimi engelliyor

Eğilip kalkamıyorum. Uzun süre ayakta kalamıyorum. Oturmak ayrı, kalkmak ayrı sorun. Yatmak uyumak bile çok rahat değil. Tam 15 kilo almışım hamileliğin başından beri... Göbiş ile bebiş her türlü hareketimi engelliyor. Cücü yokken bot bile giyemiyorum. Can bey izin vermiyor. Zaten hiç bir zaman zayıf bir insan olmadım ama bu sefer rekora koşuyorum. Ama nede olsa hamilelik bir kadının rahat rahat kilo alabileceği tek zaman tabi doktorunuz bu konuda sizi sıkmıyorsa. Ben bu konuda çok şanslıyım. Almila hanım hiç bir zaman ne yediklerim ne de yiyemediklerim konusunda beni sıkmadı. Aldığım kiloları "Alacaksın tabi hamilesin sen, verirsin emzirirken" diye karşıladı. Böyle doktora can kurban vallaha...

Bugün  yine doktordaydık artık abonmanımız var her hafta Cumartesi öğlen Clinic İnternational Bodrum'dayız...Ve ilk kez Nst'ye (NonStres Test) bağlandım. Yaklaşık yarım saat boyunca küçük adamımın kalp atışlarını dinledik Cücü'yle. Atlılar geliyormuş gibi dıgıdık dıgıdık dıgıdık :) Cücü için de benim için de çok keyifliydi. Benim için tek sıkıntılı yanı yarım saat boyunca sırt üstü yatmaktı.  



NST Nedir?  (NONSTRES TEST)

Bebeğin kalp atışlarının seyrini ve kalp atışlarının bebek hareketleriyle ve varsa kasılmalarla olan ilişkisini gözlemlememize yarayan testtir. Bu gözleme göre fetusun normal yada sıkıntı (distres) halinde olduğu anlamaya çalışılır. NST fetusun iyilik halinin saptanmaı için yapılan testlerden birisidir.



Sonra ultrasona girdik. Kocaman olmuş benim küçük adamım boyumuz 50,5 cm'i bulmuş, kilomuz ise 3103 gr. Bir haftada yaklaşık 200gr almış Can Bey. Bu gidişle doğuma kadar yaklaşık 3600gr olmasını bekliyor doktorumuz. Ultrason sonuçlarımız da Nst'de gayet iyi çıktı. Tepesi taklak da dönmüş oğluşum,  gerçi dönmese de olur. Keyfi nasıl isterse küçük adamın sonuçta her türlü sezeryan olacağız.  Doktordan sonra hastaneye uğradık. Hem oda görmek hem de hastane çantasını hazırlamadan önce nelere ihtiyacımız olduğunu öğrenmek için. Şu anda hastane çantamız neredeyse hazır :) Çantada neler mi var? Onları da yazacağım....




2 yorum:

EceErmeçÜster dedi ki...

Sağlıkla, keyifle, hayırlarla Can'ını kucağınıza almanızı dilerim sevgili Mine'ciğim ve Cüneyt'ciğim...
Sevgimle,
Ece

Mine dedi ki...

Teşekkür ederiz Ece Ablacımm